Chcesz zarabiać na muzyce? Wykorzystaj możliwości serwisu Tidal

0
263

Choć może wydać się to oczywiste, na muzyce da się zarobić. Mowa tu jednak nie o sprzedaży płyt, koncertach i wielu innych wydarzeniach, ale o obecności w popularnych serwisach streamingowych. Dobrym na to przykładem jest chociażby Tidal.

Serwis został założony w 2014 roku. Obecnie zapewnia on dostęp do ogromnych zasobów muzyki, która może być udostępniana w wersji Hi-Fi, a więc w ramach strumieniowania bezstratnego. Korzystają z tego zarówno użytkownicy, jak i twórcy, którzy są w stanie dotrzeć ze swoimi utworami do kilkumilionowej widowni.

Jest to szansa zwłaszcza dla muzyków początkujących i mało znanych. Należy jednak pamiętać, że promocja w Tidal wcale nie jest prosta. Wymaga ona bowiem rywalizacji ze sporą konkurencją. Między innym z tego powodu najlepszych rozwiązaniem wydaje się współpraca z profesjonalistami, którzy mogą pomóc w zmonetyzowaniu własnej twórczości.

Jak sprzedawać muzykę w Tidal?

Tak rozumianą pomoc zapewniają agregatory muzyki, czyli podmioty, które wspierają muzyków na rynku. W jaki sposób? Między innymi poprzez skuteczną dystrybucję tworzonych treści. Dzięki nim znacznie łatwiej można znaleźć się na przykład na konkretnych playlistach i w notowaniach. Wszystko za sprawą wykorzystania sposobu działania algorytmów tworzących takie zestawienia, jak również poprzez dobrze zaplanowaną akcję promocyjną.

Oferta agregatorów jest bardzo szeroka. Skupia się ona dystrybucji zarówno audio, jak i wideo. Muzycy mogą liczyć na dostęp do precyzyjnych wyliczeń i raportów, które pozwalają w łatwy sposób ocenić obecną sytuację, a także sprawdzić, czy prowadzone działania rzeczywiście przynoszą skutek.

Biorąc to pod uwagę, sprzedaż muzyki w Internecie staje się znacznie łatwiejsza. Docieranie do większej grupy odbiorców zdecydowanie rozszerza zakres oddziaływania zespołów muzycznych. Zyskują oni nie tylko lepszą sprzedaż, ale również coraz więcej słuchaczy, którzy tworzą oddaną, lojalną publikę.

Na takich fundamentach znacznie łatwiej budować karierę. Bez względu na rodzaj tworzonej muzyki. Czy więc współpraca z agregatorami może okazać się opłacalna? Jak najbardziej. Zwłaszcza gdy zostanie oparta na jasnych zasadach, co do których muzycy nie mają żadnych wątpliwości. Na koniec warto nadmienić, że nie tylko Tidal staje się polem działania tego typu podmiotów. Akcje promocyjne prowadzą one bowiem także w takich serwisach jak Spotify, YouTube, Vevo, iTunes czy też Amazon. Jak więc widać, możliwości jest naprawdę sporo.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here